time and date

Thursday, January 10, 2019

PEREMPUAN YANG TACKLE AKU??!!

ATHIFAH BINTI ALAM. Yang pada mulanya tak berapa kenal. Entah siapa , dari mana. Yang aku kenal pada sem 1 nama dia Tpah. Sebab dia voice dlm group DCM. Masa tu aku mcm tak berapa kisah sangat pon. Lebih kurang dlm sem 2 atau 3 kalau tak silap. Dia wsap aku, sebab mintak note. Sebab sebelum tu dia ada duduk sebelah aku dan mintak pinjam buku nota dengan pen. Dah la datang lambat. Lepastu suka hati dia mintak pen dgn buku nota. Mmg beli untuk dia pon. Haha. Aku pun bgi lah. Sebab dia mintak mcm tak tahu malu. Padahal tak pernah tegur pun. Tu first time. Then dia wsap aku. Mintak tolong tangkapkan gambar yang dia salin nota tadi. Aku pun buat mcm layan tak layan. Sebab aku susah sikit nk layan perempuan. 4 hari selepas tu baru aku balas . Lepastu ada la dia ws aku sikit2, tapi mcm biasa. Aku buat layan tak layan.


Pada sem 4, ada subjek sociology aku rasa. Then kena pilih buat projek kumpulan, then aku pilih OCD. Tak sangka pulak sama dengan dia. Lepastu, aku dengan dia ditugaskan untuk buat video pasal OCD. Jadi aku wsap and nk jumpa dia untuk buat video. 


Kemudian kami ada trip ke Pulau Perhentian, pada malam tu, aku nampak dia mcm asyik sorang2 je. Jadi aku ajak dia jalan2 ke Long Beach tapi dengan membe2 aku sekali lah. Jadi aku ajak dan kitaorang borak2 to know each other. Maybe sejak tu aku rapat dan suka cara dia. Dia jenis yang kuat berborak, kalau dalam kereta, aku rasa tak perlu pun bukak radio, sebab kalau dia bercerita, dari first place sampai ke destinasi baru habis . Hahaha. Aku suka cara dia yang tersendiri. 

Dan sejak balik pulau tu dia pulak dah break dengan ex dia. Jadi aku apa lagi, mencelah ahh. Hahaha. Bak kata orang peluang datang sekali, kita kena grab peluang tu. Then, kita makin rapat. Dan dia pernah ckp dia suka aku dah lama, jadi dia lah yg try aku dulu, bukan aku yg tackle dia. Sebab dia yg selalu wsap aku. Aku buat layan tak layan je. Tapi nice try. Akhirnya melekat jugak aku dekat kau. 

Kemudian sem 5. Kami satu kelas ada trip ke Penang. Semasa pergi tu aku duduk sebelah dia dan mcm tu lah balik. Aku dengan dia banyak collect memory sama2 kt sana. Lebih kenal antara satu sama lain. Alhamdulillah everything was be fine. Aku lebih happy dengan yg sekarang berbanding dengan orang yg lepas. Thanks sebab tackle aku dulu, kalau tak, aku takde kt sebelah kau mcm skrg. Hahaha.  


Itulah dia sedikit sebanyak kisah aku dan dia. 
Kau bukan yang pertama
Tapi aku harap kau yg terakhir. 
THANK YOU. 
From penulis Peminat ramai : Amirul. 

No comments:

Post a Comment

NETFLIX’S HISTORY

Netflix, Inc.  is an American  media-services provider  headquartered in  Los Gatos, California , founded in 1997 by  Reed Hastings and  Ma...